Homo Segnis – di 20 nov. 2007

pinpas

In het kader van de grote ergernissen des levens vandaag het verhaal over de rij voor de pinautomaat.

Rijen zijn ergerniswekkend. Vooral rijen die niet opschieten. Rijen bij de pinautomaat zijn het meest ergerlijk. Die schieten namelijk nooit op.

Mensen zijn niet in staat snel te pinnen. Sterker nog, het lijkt erop dat sommige mensen er een bewuste sport van maken er zo lang mogelijk over te doen om geld uit de automaat te trekken. Treuzelaars zijn het, hinderlijke obstakels in de voortgang van het leven.

Eerst toetsen ze twee keer de verkeerde pincode in. Vervolgens moeten ze eerst hun saldo checken en pas dan kiezen ze het te pinnen bedrag. Bij voorkeur in vooraf zelf te bepalen coupures. Alles om maar op zoveel mogelijk knopjes in te kunnen drukken. En uiteraard moeten ze ook altijd een bonnetje hebben. Ergerniswekkend.

Pinnen kan binnen zestien seconden. Langer hoeft het niet te duren. Behalve dan bij de Postbank. Dit heeft het ooit gepresteerd om pinautomaten aan te schaffen die de pas dermate langzaam inslikken en uitspugen dat je ondertussen best even een sjekkie kunt draaien en je wekelijkse boodschappen kunt doen. Typisch iets voor een voormalig overheidsbedrijf.

Auteur:

Dutch local politician for the environmentalist party GroenLinks, tends to be serious at times but usually has a slightly absurd and overall happy and sunny mental disposition.

4 gedachten aan “Homo Segnis – di 20 nov. 2007”

  1. En vergeet die gasten niet die er op staan dat er een bonnetje uitgeprint moet worden waarna het vodje ongezien in de prullenbak (of erger: ernaast) wordt gemikt. Alsof dat geen tijd kost.

    [sÇ: bonnetje. ja tuurlijk. schreef ik niet ook bonnetje. bonnetje ook heel irritant. bonnetje, hah.]

  2. Apropos geld en pinnen , iets heel anders over winkel ongelukken ..Ik hoorde veel over de winkel ongelukken wegens de erg transparente glas klapdeuren .. laats mijn partner geopereerd van hun knie wegens de harde botsing met een glas klapdeur van een winkel in Breda..In Amphia hoor de ik dat dit ongelukken vaak voorkommen wegens de slecht visuele signalementen op de glas duren van winkelen ..
    Kun je dit op de hoogde brengen als raadslid of heeft men reglementen er over voor de signalement van de glas klapdeuren?

    [sÇ: daar kunnen we natuurlijk regeltjes voor maken, maar ik denk dat je beter kunt klagen bij de winkeleigenaar.]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *