Eén van de dingen die je bij een verhuizing ruim van te voren moet regelen is de aansluiting van de internetverbinding. En dus had ik via kabelmaatschappij Casema anderhalve week geleden al een aanvraag gedaan voor ‘internet via de kabel’. Via een nette bevestigings-email kreeg ik te horen dat een bezorger deze maandagmiddag het modem zou bezorgen.
Hierbij raad ik iedereen die via Casema wil internetten aan een andere provider te kiezen. De hele maandagmiddag ben ik in de nieuwe woning zitten wachten op het modem. Ondertussen vermaakte ik me met enkele klusjes. Maar aan het halen van spullen en het nodige gereedschap, kwam ik niet toe.
De frustratie was dan ook groot toen ik voor niets gewacht bleek te hebben. De bezorger met het beloofde pakje was om 18.00 uur nog niet gekomen. Diezelfde avond heb ik nog ADSL van KPN aangevraagd.
Enkele dagen later belde een medewerker van Casema me plotseling op. Er waren onduidelijkheden over het adres. Ik heb haar vriendelijk verteld dat ik inmiddels al naar de KPN was overgestapt. “Maar betekent dat dat ik Uw aanvraag kan annuleren?”, vroeg ze enigszins naïef. Dat betekende het inderdaad. Een hele middag voor Jan Lul zitten wachten, daar ben ik niet van gediend.