Divers, zo kun je mijn werkzaamheden voor de Tweede Kamerfractie wel noemen. Naast het nadenken over communicatie en campagnes, mag ik me zo nu en dan ook toeleggen op vormgeving. Of, zoals je het ook zou mogen noemen, het betere digitale knip- en plakwerk.
Of ik even een vacature voor de Volkskrant wilde lay-outen. „Ja, maar natuurlijk, Wanneer moet het af zijn?”, vroeg ik enthousiast. Niets leukers dan onze nieuwe huisstijl ‘ns uit te proberen in de Volkskrant. „Vanavond”, luidde het antwoord, „voor negenen.”
Dat werd slikken. Er moest nog een bestelbusje vol actiemateriaal opgehaald worden in Utrecht. De files meegerekend gaf me dat wel erg weinig tijd om alles af te krijgen. Maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Om kwart over negen lag de advertentie in het digitale postvakje van de Volkskrant. En dat, zo bleek uiteindelijk, was niet een kwartier te laat, maar eigenlijk nog steeds op tijd.