Dat bier en auto rijden niet samengaat, is genoegzaam bekend. Maar wist U ook dat bier en autoloosheid ook maar een vermoeiende combinatie is. De auto is namelijk het ideale vervoermiddel om zo af en toe de biervoorraad mee aan te vullen.
Dat realiseerde ik me vanavond ook in de commissie Bestuur, waar naast de herfinanciering van Intergas ook de aanpassing van de APV aan de orde kwam. Een deel van die aanpassingen ging over heikele onderwerpen als cameratoezicht en prostitutie. Een ander deel ging over een passage over winkelwagentjes.
Winkelwagentjes moeten voortaan in de buurt van de betreffende winkel blijven. Wie voortaan met een winkelwagentje over de openbare weg naar huis rijdt om daar een paar kratten bier te droppen, is zwaar de pineut. Dan blijft de vraag hoe een autoloze ik voortaan zijn kratten bier moet transporteren.
De fiets, hoor ik jullie denken. Maar mijn racefiets is niet voorzien van een bagagedrager. Te voet, daarvoor is de super te ver weg. De bierbezorgservice? Ik drink geen Heineken. En de PerfectDraft is me ook te duur. Misschien moet ik maar overstappen op iets anders. Of rijd ik zo af en toe met de taxi heen en weer.
Ik kan natuurlijk altijd nog overwegen de APV in de raad tegen te houden. Maar dat zou eigenbelang zijn. Moet ik dan misschien toch maar weer een auto kopen?
Wat is de reden dat mensen geen winkelwagentjes mogen lenen om hun boodschappen (niet noodzakelijkerwijs alcoholische) thuis te brengen? Zolang ze de karretjes maar weer terugbrengen, denk ik dan, is er geen vuiltje aan de lucht. Toch?
[sÇ: dat laatste valt dan weer niet te handhaven en dat schijnt ook belangrijk te zijn.]
Traytjes ‘ollandia zijn makkelijker te dragen, maar blikjes zijn niet bepaald energie-vriendelijk (wel milieu- en water vriendelijker dan chemisch gereinigde statiegeldspul, overigens).
Dus blijft de laatste optie over, de ueberhippe bakfiets. http://www.bakfiets.nl/ kindertjes eruit, bier erin, voila :)
[sÇ: ik heb alleen geen kinderen.]